צילומי אוויר – מי לא אוהב חידושים

צילומי אוויר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

המושג צילומי אוויר קיים כמעט מהיום שבו הומצא המטוס הראשון. אחרי שהטייסים הראשונים הצליחו להגיע לגובה מספיק וראו שמלמעלה הדברים נראים אחרת , הם רצו לשתף בחוויה גם את האומללים שעוד לא למדו לטוס. כל מה שאנחנו מכירים במבט סביבנו מקבל צורה אחרת לחלוטין ממעוף ציפור, גם מה שקורה על הקרקע וגם בשמיים.

בהתחלה צילומי אוויר נעשו כדי לשתף את הציבור בזווית צפייה שבן אנוש לא זכה לה לפני שלמד לטוס, אבל בהדרגה, עם התפתחות המטוסים הראשונים ומיומנות הטייסים, החלו צילומי אוויר לשמש גם למטרות שונות כמו ביון, איסוף מידע צבאי, פיקוח על תנועה בכבישים ומעקבים משטרתיים.

צילומי אוויר היום

כמובן שבימינו האפשרות להשתמש בצילומי אוויר היא כבר לא נחלתן של ממשלות, משטרות או צבאות. נעשה היום שימוש נרחב במטוסים קלים ומסוקים אזרחיים למטרת צילומי אוויר בהרבה תחומים.

הפיקוח על עומסי תנועה ועל תנועותיהם של גורמים פליליים נעשה עדיין בעזרה של צילומי אוויר. ממעוף ציפור אפשר לזהות בקלות את עומסי התנועה וגם את הגורמים להם, וכך להפנות את הגורמים המטפלים ביעילות למוקד העומס. גם מרדף אחרי מכונית חשודה יעשה בצורה הרבה יותר בטוחה ויעילה מלמעלה.

צילומי אוויר שימושיים גם למעקב אחרי התרחשויות במקומות הומי אדם. הפיקוח על אירועים המוניים, חופי ים צפופים ואצטדיוני כדורגל נעשה גם בעזרת צילומי אוויר שמאפשרים ניתוח יותר יעיל של התנהגות הקהל, וגם זיהוי וניתוח של אירועים חריגים והכוונת כוחות בטחון או הצלה למוקדי ההתרחשות.

צילומי אוויר למטרות מסחריות

השימוש בצילומי אוויר למטרות מסחריות מאוד פופולרי היום. בעזרת צילומי אוויר אפשר לנתח שטחים גדולים ביתר קלות מאשר על ידי סיורים ברכב. ממעוף ציפור ניתן לזהות שינוי בגווני הקרקע למשל, ויש מומחים שיכולים על סמך שינויים אלה להסיק היכן כדאי לחפש אוצרות טבע שונים.

קיימות היום גם מצלמות  טרמיות שמספקות נתונים בתחומים שונים וכך נחסכות שעות עבודה רבות של מחקרים, חפירות וניתוח חומרים.

גם מתכנני ערים משתמשים בצילומי אוויר לצורך הבנה מדויקת יותר של המרחב שעליהם לתכנן, וגם במקרה שלהם נחסכות שעות רבות של סיורים ומיפוי שטחים

צילומי אוויר בעזרת רחפן

.אם עד עכשיו דיברנו על צילומי אוויר שמתבצעים על ידי מטוסים קלים או מסוקים, יש גם הרבה תחומים שבהם לא כלכלי או שהאובייקט המצולם נמצא בתוך חלל סגור, אבל עדיין יש רצון לקבל את זווית הצילום המיוחדת מלמעלה

.לצרכים האלה משתמשים ברחפנים אשר מסוגלים לנוע גם באזורים בנויים, מיוערים או בתוך מבנים ולספק את הצורך בצילומי אוויר

.השימוש ברחפנים לצורך ביצוע צילומי אוויר נפוץ מאוד היום בתחום הפרסום, הפקת סרטוני תדמית, בניית מצגות פרסומיות ואחרות, הנצחת אירועים כמו הופעות ושמחות, ויש גם הרבה צלמים לא מקצועיים שגילו את הפלא החדש ורכשו רחפן צילום