ארכיון תצלומים – יעיל, חסכוני, מקצועי

ארכיון תצלומים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אין בית בעולם שאין בו כמה אלבומי תמונות. הורים מתעדים כל שלב בגדילה של ילדיהם מרגע הלידה ועד פורחים מהקן, וכל אירוע משפחתי טקס או טיול בארץ או בעולם משאיר אחריו עשרות או מאות צילומים שמנציחים את הרגעים החד פעמיים שהיו בו.

היום אמנם האלבומים של פעם הפכו לתיקיות של צילומים במחשב או בענן, אבל עדיין אפשר לומר שלכל משפחה יש ארכיון תצלומים פרטי משלה.

גם בחיים של אומות, ארגונים וחברות גדולות יש לא מעט אירועים שלא יחזרו. פגישות חשובות, נאומים וכנסים שמהווים חלק מההיסטוריה של עם או של כל ארגון אחר, מעלים את הצורך לתעד בתמונות ולשמר את הזיכרון לדורות הבאים.

מהסיבה בזו כל מדינה מתחזקת ארכיון תצלומים לאומי, וכאמור גם כל ארגון גדול כמו צבא, משטרה, רשות מקומית או כל ארגון חברתי או עסקי דואג לשמר את עברו בארכיון תצלומים משלו.

ארכיון תצלומים למטרות מסחריות

מעבר לצורך לשמר רגעים שלא יחזרו לצרכי תיעוד וחינוך, יש שימוש בארכיון תצלומים גם למטרות מסחריות. יש להרבה גורמים צורך באוסף של ארכיון תצלומים מקצועי שיכסה מגוון של תחומי עניין.

כל גוף תקשורת שמסקר אקטואליה, תרבות, ספורט ועוד, נזקק לארכיון תצלומים שיוכל לספק לו צילומים של דמויות מפורסמות, אתרים בארץ ובעולם, צילומי נוף  כלי רכב ועוד. בצילומים האלה משתמשים בתוך כתבות כדי לענות על הצורך של הקורא או הצופה לראות תמונות ולא רק מילים מודפסות או לשמוע קריין מדקלם טקסט יבש.

גם גופים שמתעסקים בפרסום נזקקים באופן קבוע לשרותיו של ארכיון תצלומים מקצועי. משרדי פרסום נזקקים באופן שוטף לצילומי נופים, דמויות או אובייקטים  שונים כדי לשבצם בתוך חומר פרסומי. כיוון שזה קצת יקר לשלוח צלם מיוחד לאיים הקריביים כדי להשיג צילום של חוף עם חול לבן, מים כחולים ועץ דקל נטוי, ארכיון תצלומים יכול לספק עשרות צילומים של חופים כאלה, וכל מה שנשאר ללקוח זה לבחור צילום או שניים, ולשלם בערך מחיר שהיה עולה הקוקטייל הטרופי הראשון שהיה שותה הצלם שהיה נשלח במיוחד כדי לצלם שתי תמונות.

גם לצרכים של הפקת סרטי תדמית , תחום שהשימוש בו עולה מיום ליום, יש דרישה לשירותיו של ארכיון תצלומים מקצועי. אם לדוגמא מפיקים סרט תדמית למטרות עידוד תיירות עיר או אתר מסוים, הרבה יותר זול לרכוש סרטון של צילום אוויר של המקום מארכיון תצלומים, מאשר לשכור את שירותיו של טייס צילום מקצועי, לממן את שעות הטיסה של המסוק או המטוס, לשכור שרותי ביום ועריכה של החומר המצולם, ועוד לעשות לטייס כוס קפה אחרי שהוא נוחת.

ארכיון תצלומים – חסכון ומקצועיות

כמובן שכל הצילומים שנמצאים במאגר של ארכיון תצלומים מקצועי בוצעו על ידי צלמים מקצועיים, עברו תהליך של בקרת איכות וסיווג לנושאים, ועלותם גם כלכלית וגם בזמן עבודה נמוכה עשרות מונים מעלות יום צילום עם צלם, דוגמנית ומאפרת.