מאגר תצלומים – לאימג’ בנק יש את התמונה המושלמת בשבילך

מאגר תצלומים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל בעל מקצוע יש מספר ספקים שמהם הוא קונה את חומרי הגלם והציוד שהוא זקוק להם לצורך ביצוע עבודתו. זה יכול להיות חומרי בניין, צינורות או כבלי חשמל, צבעים ובדים. אף בעל מקצוע לא מייצר את חומרי הגלם שלו בעצמו כי זה לא כלכלי ודורש הקצאת משאבים כמו זמן, מיקום ומכונות.

גופי תקשורת או עסקים שקשורים למדיה כמו פרסום, יחסי ציבור או הפקות שונות, לא ממש נוסעים בבוקר עם טנדר חבוט להעמיס בלוקים ושקי מלט, אבל גם להם יש חומר גלם שלא תמיד משתלם להם לייצר בעצמם.

חומר הגלם הזה הוא צילומים, וכדי לספק מענה לדרישה להם קמו חברות כמו אימג’ בנק שמפעילות מאגרי תצלומים.

למה לא לצלם לבד?

אם ניקח לדוגמא אירוע חדשותי שהתרחש במקום מרוחק אבל מעניין את התקשורת ואת צופיה או קוראיה, ברור שכל גופי התקשורת יסקרו אותו בהרחבה. כל סיקור כזה, גם אם הוא בעיתון, מלווה גם בתצלומים ממקום האירוע, ובמקרה של טלוויזיה או אתרי חדשות ברשת, גם בקטעי וידאו. אבל העולם גדול, וכל יום קורים הרבה אירועים שהתקשורת חייבת לסקר, וברור שלשום גוף כלכלי לא משתלם לשלוח צוות צילום לכל מקום בעולם רק בגלל שמישהו שם נשך כלב.

כשרוצים לצבוע סיקור תקשורתי בצבע שמספקות תמונות, פונים למאגר תצלומים, שם אפשר למצוא גם מאגר תצלומים מהעבר אבל בהרבה מקרים גם תצלומים שמתעדים את האירוע החדשותי האחרון.

מלבד החיסכון בהוצאות נסיעה ושהייה של צוותי צילום, נוסף גם עניין הזמן. גוף כמו אימג’ בנק שמתפעל מאגר תצלומים קשור בקשרי עבודה עם צלמים בכל רחבי הגלובוס, ויכול לקבל את צילומי האירועים המסעירים שקרו בצדו השני של כדור הארץ בלחיצת כפתור.

כל גופי התקשורת מתחרים זה בזה על השאלה מי פרסם ראשון את החדשות החמות האחרונות, ולכן גם הזמינות של מאגר תצלומים מהאירוע המסוקר הוא רב חשיבות.

מאגר תצלומים לענף הפרסום

אומרים שכל המלל שמודפס בעיתון נועד בעצם למלא את הצד השני של הדף שמכיל מודעת פרסום. אנחנו חיים בעולם ששולטות בו חברות פרסום ויחסי ציבור. מיליארדים בעולם אוכלים, שותים, לובשים  וקוראים את מה שהם רואים במודעות הפרסומת.

והפרסומת מטבעה חייבת למשוך את העין, מהר ובאגרסיביות. אחת השיטות היא כמובן שימוש בתצלומים או חלקי תצלומים. ושוב נשאלת השאלה אם עבור כל צילום של יער גשם באמזונס יש הגיון כלכלי לשלוח צוות הפקה לשבוע  בילויים בקרנבל בברזיל.

ברור שהתשובה שלילית. בכל מאגר תצלומים כמו אימג’ בנק אפשר למצוא עשרות ומאות צילומים מיערות הגשם בדרום אמריקה, וכל מה שצריך זה לדפדף בספרייה הרלוונטית ולבחור את הצילום שמתאים.

מובן מאליו שכדי להקים ולתחזק מאגר תצלומים יש לאימג’ בנק קשר עם מאות צלמים מקצועיים בכל רחבי העולם, שמספקים צילומים בכל תחום נדרש, החל בצילומי  נוף ועד לצילומים חמים מהאירועים החדשותיים האחרונים.