מצלמת רחפן – למה זה כדאי

מצלמת רחפן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פעם צלם חתונות היה מגיע לאולם עם כל מיני תיקים וכבלים ועדשות שונות, ואחרי האירוע היה מעביר לזוג הצעיר אלבום תמונות של שולחנות עמוסים סלטים וסביבם אורחים מחייכים.

היום צלמי חתונות שמגיעים לעבודה נראים כאילו יצאו מסט צילומים של הסרט האחרון של ג’יימס בונד. כדאי שתשימו לב אם אתם מוזמנים לחתונה לצעצוע הקטן שמרחף לכם מעל הראש. וגם תתנהגו בהתאם, כי הוא רואה הכול למרות שהוא לא האח הגדול. זאת רק מצלמת רחפן.

למה מצלמת רחפן?

משתמשים בצילומי אוויר ע”י מצלמת רחפן להרבה מאוד יעודים, כשחלק מהם, המיועדים למטרות פיקוח והשגת מידע מסוגים שונים מתבצעים על ידי מסוקים ומטוסים קלים. מדובר בצילומי ריגול, פיקוח על תנועה בכבישים ועל אירועים  גדולים או ריכוזי קהל מועדים לפורענות.

כמובן שלמטרות אלו נדרש צילום אווירי של  שטחים גדולים ולכן יש צורך בכלי טיס שיכול לטוס גבוה ולמרחקים גדולים. כמובן שהצרכנים, שיכולים להיות צבאות, משטרות או עיריות, יכולים להרשות לעצמם שימוש בכלי טיס גדול ומאויש.

יש לעומת זאת הרבה מקרים אחרים שנדרשים צילומי אוויר אבל מסיבות טכניות או של כדאיות כלכלית אי אפשר להשתמש בכלי טיס גדול יחסית.

אני לא מכיר הרבה זוגות צעירים שיכולים להרשות לעצמם מסוק שיצלם את רחבת הריקודים בחתונה שלהם ממעוף ציפור.

במחשבה שנייה, אני גם לא בטוח הם יצליחו להכניס את המסוק הזה לאולם…

מי משתמש במצלמת רחפן?

חוץ מצלם החתונות שדיברנו עליו בהתחלה, יש עוד רבים וטובים שמשתמשים במצלמת רחפן לצרכים שונים, מסחריים, מקצועיים או פרטיים. ובכל יום שעובר יש יותר דרישה למצלמות רחפן או לתמונות והסרטונים שאפשר לייצר בעזרתן.

הרחפן הוא כלי טיס זעיר ביותר, שנשלט בעזרת מערכת הנחיה בידי מפעיל על הקרקע שרואה על מסך את מה שהיא מצלמת. ההפעלה דומה למשחק מחשב או PLAY STATION והיא ידידותית וקלה.

בגלל ממדיה אפשר להשתמש במצלמת רחפן לצורך צילום אווירי של אובייקט אירוע שמתרחש בחלל סגור כמו אולם חתונות למשל. אפשר גם לנצל מצלמת רחפן לצילום אווירי בסביבה של מבנים צפופים או עצים גבוהים, בקיצור, מצלמת רחפן מספקת צילום אווירי בכל מקום שכלי טיס מאויש לא יכול לנוע בו, והיא כמובן גם הרבה הרבה יותר זולה.

מפיקים של סרטוני תדמית, של גופים ציבוריים,  מסחריים או פרטיים משתמשים בצילום בעזרת מצלמת רחפן כדי להוסיף אפקט דרמטי ומעניין ללקוח ולצופים. גם צלמי סרטי פרסום יכולים להשיג הרבה חומר צילומי איכותי בעזרת מצלמת רחפן, ולהעשיר את המוצר שהם מוסרים ללקוח בזווית דרמטית ומעניינת שלא היו יכולים להשיג בצילום חזיתי.

גם במגרשי ספורט הולך וגובר השימוש במצלמת רחפן. בגלל ממדיה מצלמת רחפן לא מפריעה לצופים, והיא גם מסוגלת לנוע בקרבה יחסית לקהל מבלי לסכן אותו, וכך לספק צילומים מפורטים ומדוייקים.